4 Ağustos 2013 Pazar

Tünelin ucundaki ışık (mı)?

Haziran başında günlerin uzamasının kötü etkisi, benim kavanozların bir kısmının öğleden sonra güneşinde kalması oldu. Diğer taraftan, ilk ektiğim tohumlar hafiften şişti, agarın üzerinde küçük kabartılar oldu. Ölçeği vereyim, görünen kavanoz 200ml'lik basık kavanozlardan. Galiba birşeyler olacak, ama birkaç ay sonra :P.
İki aydan sonra sabırsızlanarak güneşte kalmış L. pumila kabını açtım ve baktım. Aşağıdaki resimdeki gibi; bir miktar yeşil yeşil embriyolu tohum var, ama bir harekette bulunmamışlar. Ortamı beğenmediler ya da sıcaktan öldüler, bilemedim. Tabi bu açıp bakma anından sonra "tamam kapatalım geri, devam edelim" gibi bir imkan yok, bir tür Heisenberg prensibi var bu işte.


Petri kaplarının hepsini attım. Parafilm bir süre sonra kapatamıyor.Kapağı düzgün kapanan polipropilen ya da cam kavanoz gibisi yok.

3 yorum:

  1. Petri kaplarını kapatmak için streç film kullansanız, mutfak ürünü olan streçleri 10-15 cm eninde kesip etrafına dolamak iyi olabilir diye düşünüyorum, sonuçta çimlenen tohumların pasajlanmasında petri kaplarının kullanımı çok daha ideal.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Parafilmin yerine streç olması durumunda kontaminasyonu sadece geciktirebilirim, neticede benim şartlarımda filmin üstüne bir şekil su birikiyor ve filmin mekanik ömrü her iki durumda da kısıtlı.

      Sil
  2. Elimdeki petri kaplarıyla ilgili şöyle bir problem var, ağızları tam düz değil ve tam kapanmıyorlar, o nedenle kullanılan filmi mekanik olarak yoruyorlar, benim 'bugün kontaminasyon var mı' diye kapları kaldırıp elime almam bunu daha da hızlandırıyor. Petriler pencere önünde duruyordu (sabit sıcaklık değil) bu nedenle üst camda bol bol yoğuşma oluyordu yoğuşan su da -tam kapanma olmadığı için- parafilmin direkt üstüne aktı, böylelikle kontaminasyon için uygun bir hat oluştu.

    Tohumların çimlenmesi aşamasına yeni geldim, biryerlere aktarmak ihtiyacı henüz gelmedi. Göreceğiz.

    YanıtlaSil