7 Mayıs 2013 Salı

Besi ortamı

Geçen Cumartesi bir besiyeri hazırladım. İlk denememi -bedava gelen :)- Cymbidium lowianum tohumlarıyla yapmadan önce birkaç gün bekleyip kötü bir gelişim olup olmadığına bakacağım.
Güç bela bulup ısmarladığım besiyeri gelir mi gelmez mi göreceğiz, şimdilik eldeki malzemelerle şöyle bir besiyeri hazırladım:

  • 250ml su (Erikli damacana)
  • 1.7g agar
  • 1.2g toz şeker
  • 1.2g fruktoz
  • 3.5 ml PowerBar aminoasit
  • 2 ml Bemiks ampul
  • 5.76ml Çiçek Coşturan sıvı gübre (NPK: 4-6-6)
  • 1.5ml Kemal Kükrer üzüm sirkesi 
Sirkeyi ekleyerek -agar eklemeden önceki- pH'ı 5.3 yaptım.

Böylelikle mineral oranı düşük (Vacin & Went gibi) bir besiyeri hazırladım. Karışımda fazladan B1 harici vitaminler ve C vitamini var. Aminoasit miktarı da biraz fazla oldu. Bu nedenle rengi sarımsı. Aktif karbon da yok, çünkü az miktarda satın alamadım.  Çimlenme aşamasında aktif karbonun negatif etkisi olabileceği yazılmıştı bir yerlerde, şimdilik böyle.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder