13 Mayıs 2013 Pazartesi

Tohum ekme denemesi

İlk denememde aşağıdaki ekimleri yaptım, bakalım nasıl olacak.
Paphiopedilum bellatulum: 1/2 MS, aktif karbonlu polipropilen kutu.
Ascocentrum miniatum: Geçen hafta hazırladığım karışım, bir kavanoz ve bir petri kabı
Cymbidium lowianum: Geçen hafta hazırladığım karışım, bir kavanoz.

Yıkama: 1 ölçü çamaşır suyuna 3.5 ölçü steril su kattım. Bir damla da Tween 80 ekledim. 2.5 ml enjektörlerin pistonunu çıkarıp tohumları koydum ve 1.5-2 ml yıkama karışımından çektim. Az da hava çektikten sonra 1-2 dakika çalkaladım. Tahminen 10 dakika kadar çamaşır suyunda kaldı tohumlar. Yeterince yıkadıktan sonra tohumlar -tahminim ıslandıkları için- dibe çöktüler, renkleri de değişti, yıkama çözeltisini bile boyadılar. Umarım tohumları öldürmemişimdir. Daha sonra dört su steril suyla yıkadım. Steril su nasıl oldu derseniz, bir kavanoz suyu düdüklü tencerede 15-20 dakika pişirip soğuttum oldu işte. Steril değil belki ama büyük ihtimalle öyle.

Ekme: Kavanozları ve petri kaplarının ağzını oksijenli suyla sildim. Enjektörü çalkaladıktan sonra damla damla dökmek iyi bir pratik. Tohumlar iğnenin deliğinden geçiyor ama iğnesini çıkarmakta fayda var, karışım iğneli uçtan daha şiddetli çıkıyor ve kabın kenarlarına sıçrayabiliyor. Cymbidium tohumlarının çoğunu kavanozun kenarlarına sıvadım.
Ekim işleminin çok bir resmi yok, ellerim doluydu ve eldivenliydi, çekemedim. Böylesi şimdilik daha iyi. Dibi geniş bir tencereye su doldurdum, ekme kutularının kapaklarını kaynar suyun üstündeki ızgaraya koydum, su buharında işlemi yaptım. Laminer akış alternatifi olaraktan hani.
Birkaç hafta bekleyelim bakalım, ne olacak. Tohumların çıkması-çıkmaması kadar tekniğimin başarısını da merak ediyorum. Küflenme görmeyiz inşallah.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder