14 Mayıs 2013 Salı

Kontaminasyon :P

Bu kadar erken olacağını tahmin etmiyordum ama oldu işte. Pazartesi gece kontrol ettiğimde kullandığım 1/2 MS'li kabın içinde 1 cm çapında bir beyazlanma gördüm (küf). Sabah ilgilenemeyeceğim için karanlık ve serin bir yere aldım kabı. Akşama gelene kadar biraz büyümüştü bile.
Neyse, diğer kaplarda şimdilik böyle bir problem yok. Durum değerlendirmesi yaparsam hızlıdan, aşağıdakilerden biri ya da birkaçı oldu:
  • Kabı açıp kapatırken pek bir zorlanıp tuhaf şeyler yapmıştım, sonra da düzgün kapatamadım. Plastik kapların kapakları alelacele açmak için sıkıntılı. Dikdörtgen yoğurt kabı gibi bir plastik kaptan bahsediyorum, lastik eldivenli ellerle açma noktası bulmak bile vakit alıyor.
  • Herşeyi aynı anda yapamadığım için bu kaba ektiğim tohumlar daha az yıkandı, bir-iki dakikanın farkını gördüm.
  • Bu kabın besi ortamı profesyonel biri tarafından (Kamil) hazırlanmıştı ve bu nedenle daha besleyici bir ortam olmalı. Benim hazırladıklarım daha yavaş küflenecek :P Bu durumun olmamasını diliyorum.
Çözüm: Yeni bir kaba taşıdım. Düdüklüde 10-15 dakika kaynattığım kap soğuyunca çamaşır suyunda beklettiğim tatlı kaşıklarıyla besi ortamını (ki kendisi bildiğiniz jöle kıvamında) -geçen seferki gibi buhar üstünde- kaşık kaşık taşımaya çalıştım. Bazı parçalar daha ben alırken tersyüz oldu veya kabın kenarlarına değdi, atmak durumunda kaldım. Umarım ki küf sporları yayılmadan işi yaptım bitirdim. Kutunun kenarını da parafilm ile kapladım, geçen sefer böyle birşey yapmamıştım.
Elimi biraz korkak alıştırdığım için profesyonel yetiştiricilere göre kaybım biraz fazla oldu, kabın dörtte birini düzgün çıkarabildim. Bitki sayısı olarak evde barındırabileceğimden fazlasını şimdilik hedeflemiyorum, dolayısiyle durum çok da kötü değil, gördüğünüz gibi aldığım parçaların birinin kenarında bile bir düzine tohum var. Bunların kaç tanesi büyür çiçek açar, bunu hep beraber göreceğiz.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder