18 Mayıs 2013 Cumartesi

Daha fazla kontaminasyon ve yeni besi ortamı hazırlığı

Hafta içi beklemediğim birşey oldu. Petri kaplarından birinin içine böcek girmiş ve ölmüş. Haliyle böceğin çevresi ve bastığı yerler küflenmiş. Petri kaplarını üç-dört yerinden bantlayarak kapatmıştım, demek ki biraz fazla açıklık varmış. Ekim yapmadan kontrol amaçlı bıraktığım ve üstüne "ilk olarak burada bozulma bekliyoruz :P" diye yazdığım kabın dış kenarına yakın bir yerde 1mm2 kadar bir bakteriyel kontaminasyon olmuş (i.e. pembe ve mumsu görünümlü nokta). O petri kabı da biraz açıktı, dışarıya buram buram B vitamini kokusu veriyordu. Neticede parafilm almak şart imiş, gittim bir rulo aldım. Petri kaplarını klasman dışı bırakırsak bu hafta itibariyle 2/3 sterilliği tutturdum. Acemi için çok kötü olmasa gerek.

Diğer taraftan, kurtardığım paph. bellatulum kabında bir değişiklik yok. Tohumlar yerli yerinde, küflü birşeyler görünmüyor. Geçen hafta ektiğim diğer tohumlarda henüz bir gelişme yok. Hemen olmasını da beklemiyoruz.

orchidseed'den sipariş verdiğim P668 besi ortamı ve çeşitli tohumlar geldi. Agar miktarını da hesaba katarak yarı kuvvette ve 5ml/250 ml patates suyuyla (evet biliyorum çok oldu) ph 5.5 bir besi ortamı hazırladım. Hazırladım demek çok kompleks oldu, onbeş gün önceki azot-potasyum yüzdesi hesaplamalı hazırlığa göre çok daha kolay bir şekilde tozu suya katıp bir taşım kaynattım diyebilirim. pH metreyi kirletmeye bile gerek yokmuş o derece. An itibariyle son iki kutu da düdüklü tencerede pişiyor. Hazırladığım besi ortamını dört petri kabı ve üç polipropilen kovaya paylaştırdım. Artık parafilm var, az yer kaplayan petri kaplarını ilk çimlendirme için rahatlıkla kullanabilirim. Eğer bir küflenme görmezsem önümüzdeki hafta sonu yeni bir parti ekim yapacağım.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder